چرا کمربند ایمنی میبندیم؟ اهمیت بستن کمربند ایمنی

 

چرا کمربند ایمنی میبندیم؟ اهمیت بستن کمربند ایمنی،با ما همراه باشید :)

کمربند ایمنی نقش مهمی در حفظ ایمنی افراد بزرگسال یا کودکان در خودرو دارد. این کمربند به شما در برابر برخورد محافظت می‌کند و از شما در برابر همه نوع تصادف و برخورد حفاظت می‌کند. افرادی که از کمربند استفاده نمی‌کنند در زمان بروز تصادف و واژگون شدن خودرو نسبت به افرادی که کمربند ایمنی خود را بسته‌اند بیشتر دچار آسیب بدنی می‌شوند.

کمربند ایمنی در کاهش آسیب دیدگی در زمان برخورد با تجهیزات خودرو و سایر سرنشینان کمک می‌کند و از پرتاب شدن به بیرون از خودرو در اثر تصادف جلوگیری می‌کند. همچنین، اگر روی صندلی به طور مناسب نشسته باشید، کمربند ایمنی همراه با کیسه هوا حداکثر حفاظت را از شما خواهند داشت.

نشستن به طور مناسب و صحیح روی صندلی باعث کاهش آسیب بدنی در صورت عمل کردن کیسه هوا می‌شود و حداکثر حفاظت از شما به عمل می‌آید. بستن کمربند ایمنی به طور نامناسب باعث آسیب جدی یا حتی مرگ افراد در صورت بروز تصادف می‌شود، حتی اگر خودرو مجهز به کیسه هوا هم باشد.

هرچند که کمربند ایمنی نمی‌تواند حفاظت کامل از شما در زمان برخورد و تصادف خودرو را تضمین نماید، اما در بسیاری از موارد، بستن کمربند ایمنی باعث کاهش آسیب بدنی جدی شده است.

به همین دلیل، برای محافظت از سرنشینان خودرو در برابر تصادف، تمام سرنشینان باید هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را بسته باشند. همچنین، توجه داشته باشید که کمربند ایمنی برای یک نفر طراحی شده است و نمی‌توان از آن برای دو یا چند نفر استفاده کرد. همچنین، در هنگام بستن کمربند ایمنی، دقت کنید که کمربند تاب نداشته باشد و از کمربندی که صدمه دیده است استفاده نکنید.

در نهایت، برای ارائه حداکثر عملکرد حفاظتی، کمربند ایمنی را به طور مناسب ببندید و از باز کردن، پیاده و تغییر یا تعمیر اجزای سیستم کمربند ایمنی خودداری کنید. همچنین، در صورت بروز تصادف باید تمام کمربندهای ایمنی را تعویض کرد حتی اگر کمربند از نظر ظاهری سالم باشد.

 

برای مطاله وبلاگ "کمربند ایمنی KMC T8 + معرفی عملکرد و تاریخچه و قانون بستن کمربند" رو عکس کلید کنید.

کمربند ایمنی KMC T8 + معرفی عملکرد و تاریخچه و قانون بستن کمربند

 

برای بررسی و تعمیر و نگهداری کمربند ایمنی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:


۱. بررسی تسمه کمربند ایمنی، قفل کمربند، زبانه قفل و جمع کننده: به طور دوره‌ای این اجزا را بررسی کنید و از وجود خرابی یا صدمه‌دیدگی اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود خرابی یا صدمه‌دیدگی، از کمربند ایمنی استفاده نکنید.
۲. اجتناب از قرار دادن اجسام دارای لبه تیز روی کمربند: توصیه می‌شود از قرار دادن اشیاءی که دارای لبه تیز هستند روی کمربند ایمنی خودداری کنید. قرار دادن اینگونه اشیاء می‌تواند باعث صدمه دیدن کمربند شود.
۳. تعویض کمربند ایمنی در صورت خرابی: اگر کمربند ایمنی بریده شده یا دارای خرابی و ترک خوردگی است، باید آن را تعویض کنید. عملکرد ضعیف کمربند ایمنی می‌تواند باعث کاهش حفاظتی آن شود.
۴. بررسی پیچ‌های پایه کمربند: مطمئن شوید که پیچ‌های پایه کمربند ایمنی به طور مناسب در کف خودرو نصب و محکم شده‌اند. در صورت وجود صدمه دیدگی، اجزای خراب یا مناسب نبودن نصب، باید آنها را تعویض کنید.
۵. تمیز کردن و نگهداری کمربند ایمنی: کمربند ایمنی را تمیز و خشک نگهداری کنید. برای تمیز کردن کمربند ایمنی، از محلول صابون قلیایی و آب گرم استفاده کنید. از استفاده از سفیدکننده یا لک هبر برای تمیز کردن کمربند ایمنی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث کاهش عملکرد حفاظتی کمربند شود.
با رعایت این اقدامات، می‌توانید کمربند ایمنی خود را در بهترین وضعیت نگهداری کرده و از حداکثر عملکرد حفاظتی آن بهره‌برداری کنید. در صورت بروز هرگونه خرابی یا نیاز به تعمیر، بهتر است که به نمایندگی مجاز شرکت سازنده کمربند ایمنی مراجعه کنید و از استفاده از کمربند ایمنی معیوب خودداری کنید.

www.siminkhodro.com

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

پرفروش ترین محصولات

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش