مقاله

کمربند ایمنی KMC T8

کمربند ایمنی KMC T8

کمربند ایمنی خودرو KMC T8: بررسی و راهنمای استفاده

نکات مهم در خصوص کمربند ایمنی خودرو کی ام سی T8
  • همواره کمربند ایمنی را بپوشید، حتی برای مسافت‌های کوتاه.
  • توصیه می‌شود همه سرنشینان در خودرو کی ام سی T8 هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنند.
  • کمربند ایمنی را به دیگر افراد وسپری ندهید و برای هر فرد یک کمربند جداگانه استفاده کنید.
  • در صورت بروز تصادف، حتماً کمربند ایمنی را بررسی کنید و در صورت وجود خرابی، آن را تعویض کنید.
  • استفاده صحیح و منظم از کمربند ایمنی در خودرو کی ام سی T8 به شما و سایر سرنشینان حفاظت لازم را در صورت بروز تصادف می‌دهد. به خاطر داشته باشید که کمربند ایمنی از جمله اجزای اصلی برای حفظ ایمنی در خودرو است و باید همیشه به درستی استفاده شود.

برای استفاده از کمربند ایمنی خودرو کی ام سی T8 به صورت سه نقطه ای به دستورالعمل های زیر توجه نمایید:

کمربند ایمنی KMC T8

 

1.بستن کمربند ایمنی KMC T8

کمربند ایمنی را از جمع کننده به سمت بیرون بکشید،. کمربند را به آرامی و به طور یکنواخت از روی قفسه سینه و روی پاها عبور دهید و زبانه قفل کمربند را در قفل مربوطه جا بزنید تا صدای کلیک شنیده شود.

پس از تنظیم کردن کمربند روی قفسه سینه،. به طور اتوماتیک کمربند روی پاهای شما قرار گرفته و محکم می شود. اگر خود را خم کنید یا کمی به سمت جلو بروید کمربند ایمنی به طور اتوماتیک کشیده خواهد شد. با این وجود در صورت برخورد و تصادف ناگهانی،. کمربند ایمنی به طور اتوماتیک قفل شده و بدن را کنترل می کند. چنانچه سریع به سمت جلو خم شوید،. کمربند ایمنی به طور اتوماتیک قفل خواهد شد.

 

احتیاط: زبانه قفل کمربند را در قفل کمربند ایمنی مربوطه جا بزنید، در غیر این صورت کمربند نمی تواند از شما در برابر برخورد حفاظت کرده و دچار آسیب بدنی خواهید شد.

کمربند ایمنی KMC T8

 

2.تنظیم کردن کمربند ایمنی KMC T8

 

کمربند را از روی پا عبور داده و تا جایی که امکان دارد پایین بکشید. با این کار از لگن و استخوان های بالای بدن در برابر ضربه شدید محافظت شده،. و احتمال آسی بدیدگی داخلی بدن کاهش می یابد. در ضمن، در صورت برخورد و ترمز ناگهانی، ممکن است بخش بالای بدن از زیر کمربند ایمنی خارج شود و در نتیجه دچار آسیب بدنی شدید یا حتی مرگ شوید. دست های خود را در یک سمت کمربند قرار ندهید، دست ها باید در دو طرف کمربند ایمنی قرار داده شوند.

کمربند ایمنی KMC T8

 

برای مطالعه مقاله  کمربند ایمنی KMC T8 + معرفی عملکرد و تاریخچه (اینجا) کلیک کنید.

3. آزاد کردن کمربند ایمنی

قفل کمربند را گرفته و دکمه آزاد کن روی قفل را فشار دهید،. کمربند آزاد م یشود. زمانی که کمربند ایمنی آزاد گردید، کمربند به طور اتوماتیک به وسیله جمع کننده جمع خواهد شد. در غیر این صورت،. کمربند ایمنی را از نظر تاب داشتن یا گره خوردن بررسی و مجدد آن را آزاد نمایید.

 

4.تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی

 

برای استفاده از کمربند ایمنی، اگر طول کمربند مناسب نیست، ارتفاع کمربند ایمنی را تا موقعیت مورد نظر تنظیم نمایید. باید برای تنظیم کردن دکمه روی کاور راهنمای کمربند را فشار دهید تا کمربند در موقعیت مناسب تنظیم گردد، سپس دکمه را رها کنید.

کمربند ایمنی KMC T8

 

هشدار: بستن کمربند به طور نامناسب، باعث بروزآسیب بدنی و حتی مرگ در اثر تصادف شدید خواهد شد. هرگز در کمربند ایمنی س هنقطه ای کمربند را به جای عبور از روی شانه، از زیر بازو و یا پشت کمر عبور ندهید، زیرا در اثر تصادف باعث آسیب بدنی شدید خواهد شد.

 

برای استفاده از کمربند ایمنی خودرو کی ام سی T8 بصورت دونقطه ای  به دستورالعمل های زیر توجه نمایید.

کمربند ایمنی KMC T8

 

1. بستن کمربند ایمنی

در صورت قفل شدن کمربند صدای “کلیک” شنیده می شود. به طور دستی سفتی کمربند را بررسی نمایید. روش آزاد کردن کمربند مانند کمربند سه نقطه ای می باشد.

 

هشدار کمربند ایمنی دونقطه ای را از روی پاها عبور دهید (نباید از روی شکم عبور کند) و از محکم بودن کمربند مطمئن شوید.

کمربند ایمنی KMC T8

 

2. تنظیم کردن کمربند ایمنی خودرو کی ام سی T8 

ارتفاع کمربند ایمنی دونقط های را باید با دست تنظیم کرد به طوری که بتوانید آن را در دو طرف بدن محکم کنید. کمربند را قفل کرده و انتهای شل آن را محکم نمایید. کمربند ایمنی را تا جایی که امکان دارد به جای شکم از روی پاها عبور دهید، چنانچه کمربند خیلی بلند باشد، در صورت بروز تصادف منجر به افزایش شدت آسیب دیدگی خواهد شد.

کمربند ایمنی KMC T8

 

3.کشیدن کمربند ایمنی

هنگام تنظیم طول کمربند ایمنی،. زبانه قفل آن را نسبت به کمربند ایمنی خود،. به صورت زاویه دار قرار داده و کمربند ایمنی را کشیده. و در طول مورد نظر تنظیم نمایید.

کمربند ایمنی KMC T8

 

4.کوتاه کردن طول کمربند ایمنی KMC T8

انتهای آزاد کمربند ایمنی را به صورت زاویه دار به سمت بالا و تا طول مورد نظر بکشید و سپس رها کنید.

 

نتیجه :

با رعایت این اقدامات، می‌توانید کمربند ایمنی خودرو کی ام سی T8 را در بهترین وضعیت نگهداری کرده و از حداکثر عملکرد حفاظتی آن بهره‌برداری کنید. در صورت بروز هرگونه خرابی یا نیاز به تعمیر، بهتر است که به نمایندگی مجاز کی ام سی مراجعه کنید و از استفاده از کمربند ایمنی معیوب خودداری کنید.

 

www.siminkhodro.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *